Sílvia Sánchez, responsable de la franquícia Vitaldent "Ens ha trucat gent: pacients de tota la vida, pacients actuals, pacients que han de començar ara els tractaments en els pròxims dies i ens estan preguntant si estan afectats, si passa alguna cosa. Nosaltres som una empresa independent; nosaltres som una franquícia i no tenim res a veure amb tot això que està passant. De fet, nosaltres tampoc sabem res." Pacients de Vitaldent "Ahir, al sortir la notícia i tenir la dona aquí fent tractament, dic 'ja està armada'. Resulta que ahir ens van trucar perquè tenia visita avui i ella va parlar i que era franquícia i tal, ja ens vam quedar més tranquils." "Cuando me llamaron y me dijeron que no tenía nada que ver con ellos, pues yo me quedé tranquila, porque yo ya dejé dinero y me faltan dos muelas." "Com que el tracte directe amb aquesta casa sempre ha estat correcte, no hi vaig parar més atenció. Precisament, havia de venir i he vingut, i ho he trobat tot tan normal com sempre."

Segons ha explicat la responsable de la franquícia Vitaldent Mistral de Barcelona, Sílvia Sánchez, la major preocupació que tenen ara els centres odontològics és desvincular-se de la notícia. En tractar-se de d’un sistema de franquícies, Sánchez explica que la batuda policial que va tenir lloc ahir a Madrid en què es va detenir, entre altres persones, el president de l’empresa, no afectarà el servei dels centres.

Els que sí que estan amoïnats són alguns clients, que no han deixat de trucar a les clíniques des que es va conèixer la notícia per preguntar si els seus tractaments es veurien afectats. Un cop rebudes les explicacions dels responsables dels centres, molts clients han afirmat estar tranquils, en especial els que ja havien abonat part dels tractaments.

Aquest dimecres, deu implicats han començat a declarar davant la jutgessa, a Majadahonda. Quatre d’ells, entre els quals hi ha el propietari de l’empresa, Ernesto Colman, han ingressat a presó sense fiança a instàncies del fiscal anticorrupció.

Segons han fet públic alguns denunciants, Colman demanava als franquiciats que paguessin un 10 % en metàl·lic de la quantitat total estipulada. També s’investiga si l’empresa utilitzava material defectuós o de mala qualitat, cosa que han desmentit els responsables del centre Vitaldent Mistral de Barcelona.