
El futbolista argentí Leo Messi ha comprat les galeries Wagner, ubicades a prop del Turó Park i que estaven en desús des de fa més de tres dècades. Messi, a través de l’empresa Edifici Rostower SOCIMI, ha pagat 11,5 milions d’euros per adquirir aquest conjunt de 87 locals del barri de Sant Gervasi – Galvany.
El pas següent és la reforma integral de l’edifici, de 4.000 m2, que es destinarà al lloguer. Encara no se sap qui ocuparà l’espai, però, segons Crandon, gestora de la transacció, hi ha interès de diversos operadors de l’àmbit financer per l’espai.
Fins ara les galeries Wagner estaven en mans de Santomera Bay, una empresa d’inversió privada amb a Alejandro Alcaraz al capdavant, que va comprar-les el 2025. Segons Santomera Bay, hi ha diversos inversors que havien mostrat interès a fer-se amb les galeries, però Crandon destaca la posició de Leo Messi. “És una transacció que combina una ubicació estratègica de primer ordre amb un comprador institucional de perfil internacional”, senyalen Martí Sarrí i Núria Tutusaus, de Crandon.
Què més té Messi?
A més de diversos actius en cartera, l’empresa de Leo Messi, SOCIMI, és propietària de MiM Hotels, que aglutina diversos establiments hotelers situats a Sitges, Eivissa, Mallorca, Baqueira, Sotogrande i Andorra, tots operats per Meliá Hotels Internacional. També els restaurants HINCHA, gestionat pel xef Nandu Jubany.
A banda, Lionel Messi també és el propietari de la UE Cornellà. La compra es va formalitzar l’abril passat i es va anunciar com una operació que serviria per reforçar el lligam del futbolista amb Barcelona i Catalunya.