“El món de l’automòbil i el de la tecnologia treballen de la mà per dissenyar el cotxe del futur”, ha dit el director de l’Automobile Barcelona. Per això, han incorporat un nou esdeveniment a la fira: el fòrum professional Connected Hub, en què es pretenia posar en contacte els fabricants del motor amb els emprenedors del món tecnològic. A més, l’Automobile Barcelona manté la part més tradicional d’aparador de les novetats de les marques automobilístiques que, segons García, “estan venent molt”. Els descomptes poden arribar al 20 %.

Fins diumenge, la Fira de Montjuïc serà el centre d’aquesta indústria —una de les més importants a l’estat—, sovint assenyalada com el “dolent” quan es parla de contaminació o sinistralitat. García l’ha defensat: “Fan molt els deures, actualment tenim vehicles molt més eficients”.

El cotxe del futur

El nous vehicles són “autònoms” i “connectats”, a part de menys contaminants. Segons els experts, els vehicles amb sistemes de connectivitat o vinculats a dispositius mòbils arribaran als 50 milions d’unitats fabricades durant aquest 2017. I s’estima que d’aquí a cinc anys, el 2022, la xifra es pot disparar fins als 700 milions. Segons García, aquesta tecnologia podria estalviar 50.000 accidents l’any. “Si tenim avions autònoms i metros autònoms perquè no hauríem de tenir també cotxes autònoms?”, ha afirmat.

D’altra banda, ha insistit que per renovar el parc d’automòbils caldrà una millora de les infraestructures —per al cotxe elèctric— i dels incentius de compra que dona l’administració. Tot i que s’estan recuperant les vendes, García ha pronosticat que en general la tendència anirà a la baixa. “La gent jove no pensa en tenir un cotxe en propietat, en tindrem menys cotxes però seran més utilitzats i de manera diferent”, ha pronosticat.