La idea és aprofundir en el treball conjunt que s’ha fet fins ara i que ha permès, per exemple, que la Generalitat hagi traslladat un miler de denúncies a l’Ajuntament perquè faci les inspeccions i, si cal, imposi les sancions corresponents. L’acord vol garantir la coordinació i transparència de les actuacions de les dues administracions.

El conseller ha destacat que “la lluita contra els habitatges d’ús turístic il·legals afecta totes les administracions” i insisteix que cal combatre-ho per “garantir la qualitat de la prestació de serveis i evitar possibles externalitats negatives als ciutadans”. D’altra banda, el regidor considera que l’acord “dona un senyal inequívoc de les dues administracions d’aquesta decisió ferma i contundent”, alhora que “dona més seguretat jurídica” en la lluita contra aquesta activitat il·legal.

La Generalitat calcula que l’esforç fet en els últims cinc anys ha permès regular el 66,1 % de l’oferta potencial que es calcula que hi ha a tot el país. Així, s’han regularitzat 57.497 habitatges d’ús turístic i 235 establiments d’apartaments turístics.

Pel que fa a les inspeccions, la Generalitat n’ha fet 13.647 i ha obert 841 expedients sancionadors. 658 han acabat en multes d’entre 3.001 i 30.000 euros i en total sumen més de 2,6 milions d’euros. L’Ajuntament, per la seva banda, ha obert 3.661 expedients, dels quals 1.715 són sancionadors. D’aquests, 1.049 s’han tancat amb una ordre de cessament.