Fa tres anys que el vaixell fa la volta al món, amb origen i final de ruta al port de Barcelona. Segons Carlos López, cap de Vendes de la companyia Costa Cruceros i Iberocruceros, el creuer “té tant d’èxit que s’esgoten les places durant el primer mes que es posen a la venda”.

El vaixell surt de Barcelona i travessa l’Atlàntic fins a arribar al Carib, navega pel canal de Panamà, passa per la costa oest dels Estats Units, per Austràlia i Nova Zelanda, Hawaii, Malàisia, l’Índia, i el canal de Suez, entre altres destins. La companyia ofereix als clients fer només un tram, però “quasi el 100% dels clients fa la volta al món sencera”, afirma López.

Els jubilats, amants d’aquesta aventura

El perfil de turistes que viatgen en aquest creuer són, sobretot, persones majors de 65 anys. Els passatgers han de tenir una mica més de tres mesos de vacances per fer aquest viatge, cosa que “fa estrany veure-hi famílies amb nens a bord”, assegura el cap de Vendes. Des de la companyia expliquen a BTV que hi ha molts clients provinents del mercat espanyol, sobretot catalans, que malgrat la crisi econòmica no han deixat de viatjar. Uns usuaris que majoritàriament han provat abans l’experiència de viatjar en creuer. Segons López, la ruta no es fa pesada perquè “l’etapa més llarga navegant són cinc dies a bord”, en referència al tram on el vaixell ha de creuar l’Atlàntic, i des d’Austràlia a Singapur. La resta del viatge els passatgers fan una parada quasi cada dia, menys en els principals ports d’escala, on s’estan entre dos o tres dies.

Nova ruta per fer la volta al món

El 2015 la volta al món es farà recorrent l’hemisferi sud. El vaixell passarà per la costa de l’Argentina, el Brasil i Xile i tornarà a Barcelona vorejant la costa africana. “Molts clients d’aquest creuer volen repetir l’experiència i ens han demanat canviar la ruta”. Està previst que l’any que ve la companyia estreni un vaixell més gran per fer aquest nou viatge. Un creuer de 306 metres d’eslora que podrà atracar a la terminal Palacruceros, que actualment està en obres per acollir embarcacions més grans.