Els espectacles de sexe explícit són, segurament, el que més mirades atreu però per als professionals del sector són el de menys. Per a ells és important ser aquí perquè és un aparador que els obre oportunitats de negoci. Alguns busquen el client final, vendre els seus productes. El cas més evident són els de les botigues de joguines eròtiques. És un sector que es reinventa constantment i si es vol progressar més val no quedar antiquat. "Cada mes salen cosas nuevas. Marcas que no paran de mejorar productos. Ahora está entrando la realidad virtual que son juguetes como las gafas para masturbarse." Per a les productores pornogràfiques, el saló és una oportunitat d'obtenir publicitat gratuïta gràcies al seu ressò mediàtic. "Tots els periodistes que es donen cita, els fotògrafs d'arreu del món vene aquí ens fan fotos i després aquestes fotos surten a la xarxa a qualsevol web." En un saló ple de clarobscurs, patrocinat per una coneguda cadena de prostíbuls, hi ha qui, com aquesta escola de sexualitat, busca diferenciar-se. "Està bé que hi hagi una visió de la sexualitat de tot tipus perquè hi ha gent per tot. És important estar aquí per donar una altra visió i complementar d'alguna manera." "El nombre de visitants que rep el saló és un dels principals al·licients per a les empreses que s'hi exposen. És el que té més públic de tota Espanya. L'any passat, segons l'organització, el van visitar 20.000 persones".

Un any més el Saló Eròtic ha començat envoltat de rebombori pel vídeo promocional que se n’ha fet, en què es criticava algunes conductes de la societat, que consideraven “hipòcrita”. Hi ha qui creu que és contradictori i, fins i tot hipòcrita, pel fet que el saló està patrocinat per una coneguda cadena de prostíbuls.

Polèmiques a banda, el que és innegable és que les empreses del sector del sexe aprofiten aquests quatre dies de saló per fer calaix. Alguns busquen el client final, vendre els seus productes. El cas més evident són els de les botigues de joguines eròtiques. És un sector que es reinventa constantment i si es vol progressar més val no quedar antiquat. “Hi ha novetats cada mes”, explica Yaiza Redlights, responsable d’una botiga de joguines eròtiques. “Ara el més innovador és la realitat virtual aplicada a la pornografia”, afegeix.

Per a les productores pornogràfiques, el saló és una oportunitat d’obtenir publicitat gratuïta gràcies al seu ressò mediàtic. També aconsegueixen captar candidats a actors que s’ofereixen a treballar amb ells. “Molta gent ens diu que vol ser actor o actriu porno, però només acceptem els que responen bé davant la càmera. No és tan fàcil”, explica Rat-Penat, productor de pel·lícules pornogràfiques.

També hi ha lloc per a propostes més educatives. L’Institut Gomà hi promociona els seus màsters i postgraus sobre sexualitat. “Al saló hi conviuen visions molt diverses sobre la sexualitat i nosaltres volem ser el contrapunt, el complement”, explica Lara Castro, des de l’estand de l’Institut Gomà.

El nombre de visitants que rep el saló és un dels principals al·licients per a les empreses que s’hi exposen. És el que té més públic de tot Espanya. L’any passat, segons l’organització, el van visitar més de 20.000 persones.