Àrea de molt trànsit, de negocis i aïllada dels punts turístics de la ciutat. Així és la zona alta de Barcelona que hi ha al voltant de l'avinguda Diagonal, és per això que l'hoteleria, el comerç i els negocis s'han unit per potenciar aquesta zona i enfocar-la a un públic concret: el de congressos. RAÚL MILIÁN, director de guàrdia de l'Hotel Princesa Sofia "Un poder adquisitiu mitjà-alt, que depèn molt de l'empresa en si, però que acostuma a ser un perfil de client professionalment molt preparat." Deu hotels, el centre comercial L'Illa Diagonal i el Palau de Congressos han iniciat aquest any el projecte Upper Diagonal per treure partit d'aquest tipus de turisme. De fet, Barcelona se situa entre les primeres ciutats del món en acollir més congressos internacionals. Un exemple n'és el Palau de Congressos de Catalunya, que només l'any passat va rebre 95.000 congressistes. Els usuaris del projecte Upper Diagonal també poden gaudir de la targeta VIS. La targeta que els acredita com a "very important shoppers", és a dir, una targeta que els permet obtenir descomptes en fins a 80 botigues d'aquest centre comercial, L'Illa Diagonal. Un avantatge, però, poc explotat segons els comerciants. PAULA REY, responsable de la botiga Custo "Yo creo que no se ha dado demasiado a conocer, demasiada publicidad, porque incluso gente que venia de los hoteles que están concertados con la targeta, les tenía que explicar yo que existía la promoción." MARIA JOSÉ NEGRE, responsable de la botiga NEKANE "S'hauria de potenciar més, perquè normalment el públic de congressos és gent que té un potencial econòmic més gran que la gent de carrer, diguem-ne." Aquesta, doncs, és una aposta per unir turisme i negocis, dos dels punts forts de Barcelona.

10 hotels de luxe d’entre quatre i cinc estrelles, el centre comercial L’Illa Diagonal i el Palau de Congressos de Catalunya

s’han unit per oferir un triangle d’allotjament, oci i negoci a la zona que envolta la Diagonal, que es caracteritza per ser bàsicament un lloc de pas de vehicles que està aïllat dels punts típicament turístics de la ciutat.

El perfil del client

Homes i dones de negocis d’entre 30 i 50 anys, de qualsevol nacionalitat i amb un nivell adquisitiu mitjà tirant a alt. Aquest és el tipus de públic al qual va dirigit aquest projecte. És gent que bàsicament ve a Barcelona per treballar-hi i fer-hi negocis i que, per tant, necessiten totes les comoditats i un tracte molt directe; així ho definia el director de guàrdia de l’Hotel Princesa Sofia, un dels que formen part del projecte. Segons dades del Spain Convention Bureau, cada viatger de negocis gasta una mitjana de 488 euros en la inscripció a l’esdeveniment en el qual participa, 183 en el viatge i 94 en l’allotjament, a més d’invertir 77 euros o més en despeses diàries. En total, aquest tipus de turisme aporta més de 4.000 milions d’euros anuals. De fet, només l’any 2012 el Palau de Congressos de Catalunya va rebre 95.000 congressistes.

Avantatges

Entre els serveis que ofereix l’Upper Diagonal hi ha la possibilitat d’obtenir la targeta VIS, que acredita els clients com a Very Important Shoppers, és a dir, com a clients “importants”. Amb aquesta targeta, que només és vàlida a L’Illa, els clients es poden beneficiar de descomptes al voltant del 10% en 80 botigues d’aquest centre comercial. Els comerciants, però, creuen que no està aportant els beneficis esperats, perquè no se n’està fent la publicitat adequada, de manera que molts clients dels hotels concertats en desconeixen l’existència i, en conseqüència, els avantatges.

Els 10 hotels adherits són: el Rey Juan Carlos I, el Princesa Sofia, l’ABBA Garden, el Sansi Pedralbes, l’AC Victoria Suites, NH Constanza, el Catalonia Rigoletto, l’Husa Illa, el Senator Barcelona Spa Hotel i Hilton Barcelona.