Malgrat que encara és una majoria la que opta per comprar de manera presencial, la tendència està canviant. Els supermercats van començar oferint l'opció de comprar també per Internet, i ara la darrera novetat són supermercats virtuals sense botiga física. DECLES JAUME GOMAZ, director general ULABOX "La gran diferència és que al final, al no tenir botigus físiques tenim un gran magatzem a mercabarna i estem molt més a prop dels productors i tenim molt més espai. Tenim un assortiment molt més ampli, pràcticament el doble que es té en un supermercat físic." És una novetat que se suma a la llista d'accions que ja fem per Internet. Però en el cas dels súpers "on line" sense espai físic, cal, segons les associacions de consumidors, ser encara més cauts. DECLES ALFONS CONESA director agencia catalana de consum "Primer cal mirar que les pàgines siguin segures, amb htpps... Mirar que tinguin segell de seguretat, que hi hagi informació clara, identificació de qui és aquell que ofereix els productes." Precaucions per afrontar una nova realitat, que els experts en hàbits de consum, però, asseguren que conviurà amb els costums més tradicionals. MARIA LLUÏSA SOLER Facultat d'Economia i Empresa de la UB "Durant els primers anys de la compra on line pensavem que substituiria totalment la compra física als supermercats físics. I ara podem dir que és un canal de distribució més." Empreses com Ulabox, o Deliberry han estat les primeres a proposar supermercats exclusivament virtuals. Ara s'hi ha sumat un gegant de la venda per Internet. Amazon també vendrà aliments.

Malgrat que encara és una majoria la que opta per comprar de manera presencial, la tendència està canviant. Els supermercats van començar oferint l’opció de comprar també per Internet, i ara la darrera novetat són supermercats virtuals sense botiga física. Un exemple n’és Ulabox. El director general, Jaume Gomaz, subratlla que la gran diferència és que no hi ha establiments específics, sinó un gran magatzem a Mercabarna que ofereix molt més espai i evidentment molts més productes.

És una novetat que se suma a la llista d’accions que ja fem per Internet. Però en el cas dels supermercats virtuals, cal, segons les associacions de consumidors, ser encara més cauts, fixar-nos més en la garantia del web en què comprem. Precaucions per afrontar una nova realitat que els experts en hàbits de consum, però, asseguren que acabarà convivint amb els costums més tradicionals. Empreses com Ulabox o Deliberry han estat les primeres a proposar supermercats exclusivament virtuals. Ara s’hi ha sumat un gegant de la venda per Internet. Amazon també vendrà aliments.