
(ACN/Redacció) L’Iran ha avisat aquest dissabte que l’estret d’Ormuz “torna al seu estat previ” i fa així marxa enrere a la reobertura anunciada fa 24 hores. En un comunicat difós per l’agència estatal INRA, el règim afirma que l’estret torna a estar “sota l’estricta gestió i control de les forces armades” iranianes. El comandant de l’exèrcit Khatam al-Anbiya assegura que els Estats Units “continuen trencant promeses” i mantenen el bloqueig naval a l’Iran, situació que descriu com a “pirateria”.
Resposta al bloqueig de Trump
El president dels Estats Units, Donald Trump, havia anunciat que l’estret estaria obert a totes les embarcacions excepte per a les iranianes, a les quals la força naval americana seguiria bloquejant el pas. Com a resposta, el règim iranià ha dit que “fins que els Estats Units restaurin la total llibertat de navegació dels vaixells amb origen o destinació a l’Iran, la situació seguirà estrictament controlada com abans”.