Barcelona és concebuda com una bona ciutat per viure-hi, per invertir-hi i fer-hi negocis, segons un informe elaborat per l’Ajuntament que analitza la percepció de la capital catalana en àmbit internacional. Per contra, la petita delinqüència i el turisme massiu destaquen entre els aspectes negatius, tot i que l’atac terrorista del 17-A i la situació política a Catalunya també han transcendit internacionalment.

Acollidora i innovadora

De l’estudi Barcelona als ulls del món 2018 se’n desprèn que la ciutat és considerada acollidora no només pel clima sinó també pels valors moderns i de ment oberta. A més, la gastronomia, la Sagrada Família i la platja s’han identificat com les principals icones turístiques.

Pel que fa a la visió empresarial, a banda de valorar-ne les infraestructures i el talent humà, per primera vegada, s’ha vinculat la ciutat amb el sector tecnològic, biomèdic i digital. Segons l’estudi, esdeveniments com el Mobile World Congress (MWC) afavoreixen aquesta percepció.

El FC Barcelona és una de les marques més mencionades pels estrangers quan se’ls pregunta sobre Barcelona. També les grans firmes de moda (com Zara, Mango i Desigual), Seat i la marca Estrella Damm. Això, segons els autors de l’estudi, indica que la ciutat està vinculada a la creativitat i el disseny.

L’adjectiu “divertida” és el que millor defineix la ciutat segons l’estudi, mentre que fa set anys “bonic” i “alegre” eren les dues paraules que més mencionaven a l’enquesta.

Enquesta Barcelona

La seguretat i el turisme massiu, aspectes negatius

Entre els aspectes negatius que els enquestats destaquen sobre Barcelona hi ha la petita delinqüència i la seguretat (un 13 %) i el turisme i la massificació (un 8 %). La majoria, però, un 45 %, no té res negatiu a destacar. L’atac terrorista del 17-A i la situació política han transcendit al públic internacional. 

Entrevistes a barcelonins, periodistes i empresaris estrangers

L’estudi és una reedició del que ja es va fer el 2011 i la metodologia que s’ha seguit ha estat bàsicament a través d’entrevistes en línia, amb una mostra de 1.838 barcelonins d’entre 18 i 65 anys que han viatjat a l’estranger en els darrers dos anys. A més, s’ha entrevistat 18 periodistes xinesos, japonesos, americans, francesos, alemanys i anglesos (nou dones i nou homes).
[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Mira l’entrevista amb Lluís Gómez” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/economia/informe-barcelona-ulls-mon-2018/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]
També s’ha passat un qüestionari a 16 empresaris estrangers (set dones i nou homes). Els autors de l’informe també han fet una anàlisi qualitativa de 240.000 converses en xarxa (a través de Twitter) sobre quatre ciutats: Barcelona, Amsterdam, Singapur i Miami.