Venda a venda el comerç de la ciutat es recupera. A l'estiu les rebaixes van ser les millors des de 2008. La facturació va augmentar gairebé un 1 %, poc, però tot un canvi de tendència perquè fins ara només hi havia hagut números vermells. Part de la recuperació es deu al turisme de compres. Segons la Fundació Barcelona Comerç, els turistes compren sobretot el cap de setmana. Tot i això, creuen que no s'ha de fomentar obrir els diumenges. Diuen que amb divendres i dissabte n'hi ha prou. Perquè el turisme de compres s'estengui a tot arreu, la Fundació Barcelona Comerç demana a l'Ajuntament que deixi obrir hotels a zones no turístiques. Projectes que ara estan aturats per la moratòria en la concessió de llicències hoteleres. Les dades generals de facturació del tercer trimestre d'aquest any també demostren que el sector està en una tendència a l'alça. Malgrat que encara han estat negatives, s'ha facturat un 0,8 % menys, la tendència és anar cap a dades positives. La campanya de Nadal podria ser també millor que les anteriors. Segons l'Indicador del comerç de Barcelona, més d'un 30 % dels vendors creuen que els preus augmentaran, coincidint precisament amb les compres de Nadal.

L’Indicador del comerç de Barcelona del darrer trimestre recull que la facturació durant les rebaixes d’estiu va incrementar-se prop d’un 0,88 %. La xifra és tímida però els comerciants es mostren optimistes pel canvi de tendència que han observat en els compradors que es visualitza amb una major afluència de clients a les botigues. Tot plegat, han convertit les rebaixes d’estiu passades en les millors des de 2008.

Ja amb la mirada posada al Nadal, més d’un 30 % dels venedors creuen que els preus augmentaran per a aquesta campanya.