Escolta aquesta notícia

L’interès per ser a Roma durant el funeral del papa Francesc —previst per a aquest dissabte 26 d’abril— ha crescut exponencialment, sobretot durant els dies previs al conclave i l’inici de les votacions que determinaran qui serà el futur pontífex. Les aerolínies i plataformes de reserves ja han començat a percebre el moviment: hi ha més demanda i els preus dels vols pugen.

La companyia Iberia ha notat un augment de passatgers i ha optat per reforçar la seva operativa amb Roma durant tot el cap de setmana, amb avions més grans i de més capacitat. En canvi, des de Vueling diuen que no ho han percebut, possiblement perquè la seva operativa ja és molt alta, de 40 vols setmanals entre Barcelona i Roma (42 a partir del maig).

Els preus augmenten entre un 40 i 60 %

Els preus dels vols han augmentat entre un 40 i un 60 %, amb tarifes que superen els 200 euros per trajecte des de Barcelona. Això representa una xifra força elevada en comparació amb els preus habituals en dates normals, que es podien trobar entre els 50 i 150 euros. Aquesta pujada s’ha produït especialment en els vols de cap de setmana i en els dies més propers a l’inici del conclave, previst entre el 6 i el 12 de maig.

Pel que fa a les agències de viatges, no han tingut més feina. Diverses amb les quals s’ha contactat consideren que en tractar-se d’un destí que queda a prop de Barcelona, Catalunya i Espanya, la gent agafa els vols des dels webs de les companyies de viatges, sense intermediari.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a