celebració selecció espanyola Mundial
imatge: @SEFutbol
Imatge de l'autor/a
Redacció
Escolta aquesta notícia

(ACN) Els futbolistes de la selecció espanyola de futbol que resideixen a Catalunya tributaran més de 3 milions d’euros en impostos per haver guanyat la final del Campionat Mundial de futbol a l’Argentina. Els tècnics del Ministeri d’Hisenda, agrupats a l’ens Gestha, estimen que els 17 jugadors del conjunt estatal que juguen en clubs espanyols hauran de tributar prop de sis milions.

Madrid recapta més d’un milió d’euros

Al darrere de Catalunya, la Comunitat de Madrid recaptarà més d’un milió i Biscaia prop de 900.000 euros. Dels sis milions, 4,4 milions aniran a l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT); prop de 350.000 euros, a la Hisenda de Navarra, i prop de 300.000, tant a la Hisenda de Guipúscoa com a la de Biscaia.

Cada jugador rep un premi de 754.701,92 euros

La tributació d’aquestes quantitats resulta del premi de 754.701,92 euros que rep cada jugador, fet que suma 12,8 milions d’euros per a aquests 17 futbolistes que resideixen a Espanya, afegits al sou i als drets d’imatge que reben dels seus clubs.

En aquest càlcul, els tècnics d’Hisenda han considerat els imports de les primes anunciades de 865.384,62 dòlars per jugador convertits a euros al tipus de canvi d’aquest divendres, segons la informació del Banc d’Espanya.