El confinament i les restriccions sanitàries han comportat pràcticament la desaparició del turisme internacional que era, fins ara, el client principal dels hotels de luxe de la ciutat. Per aquest raó, els grans establiments hotelers s’han reinventat, com tantes altres empreses, per atraure clients barcelonins i nacionals. Promocions, descomptes i experiències enriquides han posat una mica més a l’abast les pernoctacions. Els responsables d’aquests establiments confirmen que han detectat “un gran augment d’afluència de públic local” al cap de setmana.

Des del moment de la desescalada en què van poder reobrir, els hotels de luxe s’han centrat en el client nacional i en els barcelonins per poder mantenir-se oberts. I ho han fet amb descomptes i amb paquets d’experiències, algunes d’elles personalitzades. “Hem intentat ser més actius i creatius que mai i optimitzar els nostres espais, crear experiències perquè la gent de Barcelona entengui que els hotels no són espais tancats només a la gent que s’allotja. Hi ha propostes amb l’esmorzar inclòs, estem oferint habitacions per hores, habitacions perquè la gent pugui teletreballar amb tot el que necessita. Hem obert l’espai de la terrassa per fer reunions a l’aire lliure”, afirma Remei Gómez, directora general del Claris Hotel & Spa.

Menjador de l'hotel Majestic

Ara per ara estan satisfets amb la resposta. Amb preus més assequibles, els barcelonins estan descobrint aquests espais, sobretot per a dur-hi a terme celebracions o trobades. “Els preus són la meitat dels que teníem abans de març. A més, tenim el paquet Disfrutar per a dues persones i l’estan reservant molt per fer aniversaris i petites celebracions. També tenim moltes reserves de cara a la campanya que estem preparant per Nadal”, explica Santiago Martín, responsable comunicació Majestic Hotel & Spa. En el seu cas tenen una ocupació d’un 15 %, però aposten per mantenir obert un hotel que abans de la covid-19 mai no havia tancat, ni tan sols durant la Guerra Civil.” “Les dades són baixes respecte a les que estem acostumats, però estem contents perquè hi ha un gran augment del client local“, assegura Gómez des del Claris, amb un 30 % d’ocupació amb tendència a l’alça.

Sobretot valoren haver trencat la barrera amb el client de la ciutat i confien que es mantingui quan la situació millori. De moment, de cara a Nadal, veuen positiu el ritme de reserves.