(ACN) A pocs dies per a l’inici d’una edició insòlita del Mobile World Congress (MWC) marcada per la covid-19, el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, ha assegurat que “l’èxit” ja està garantit. “La gent em pregunta quin seria l’èxit d’aquesta edició. És molt fàcil: obrir portes dilluns, que la gent entri, i demostrar al món que la covid no ens vencerà“, ha sentenciat Hoffman.

El responsable del MWC ha fet gala del paper que té el congrés en la sortida de la crisi del coronavirus, tot subratllant la importància que ha tingut la connectivitat d’ençà que va esclatar la pandèmia. “D’aquesta crisi en sortirem més forts, cohesionats i vibrants”, ha assegurat, mentre ha asseverat que és “un gran orgull tornar a posar en marxa el MWC aquest proper 28 de juny i obrir-lo al negoci, a la vida i a la ciutat“.

Els organitzadors auguren uns 35.000 visitants

El delegat de GSMA s’ha resistit a donar una xifra sobre el nombre d’assistents que visitaran els propers dies la Fira de Barcelona ni sobre l’impacte econòmic que deixarà una edició del tot anòmala. Respecte als càlculs que auguren unes 35.000 visitants, ha admès que és una xifra que pren força si es comptabilitzen els assistents presencials i virtuals. Pel que fa a la participació estrangera, ha recordat que es preveu la presència d’un centenar de països. Hoffman, també s’ha negat a fer un càlcul de l’impacte econòmic que pot deixar aquest cop la cita. “Haurem d’esperar un mes aproximadament i parlar amb dades reals”, ha dit.

Aparador de gastronomia i cultural local

Coincidint amb el retorn del MWC, s’ha recuperat també l’Hospitalet Experience, un recinte a la plaça d’Europa que serà l’aparador de propostes gastronòmiques i culturals de la ciutat.

A diferència d’altres edicions, aquest cop el recinte village de la plaça Europa estarà completament delimitat amb tanques per garantir un control d’aforament i per poder mesurar la temperatura als assistents. L’espai oferirà un escenari per a músics i artistes emergents, una zona gastronòmica, un chill-out, un mercat de productes ecològics i un hort urbà. Tot plegat, promocionat per Rosa Vallejo, una àvia de l’Hospitalet de Llobregat que s’ha fet famosa a les xarxes socials, on suma més de sis milions de seguidors.