(ACN/redacció) Després de dos anys en què s’ha imposat el turisme interior i de proximitat, el sector turístic espera reactivar els grans viatges internacionals amb destinacions exòtiques com Guatemala, Colòmbia o Indonèsia. Aquesta és la voluntat dels expositors internacionals del saló B-Travel, que aquest divendres ha obert les portes a Barcelona. Segons ha explicat el màxim responsable de la cita, Martí Sarrate, “la gent viatjarà per Europa, els Estats Units, farà safaris i anirà al nord d’Àfrica”. Per Sarrate, president de l’Associació d’Agències de Viatges, “són unes perspectives importants que ja tocaven després de dos anys de pandèmia”.
Els organitzadors tenen la previsió d’atraure més de 20.000 visitants. Representaria el doble dels que va registrar el certamen l’any passat, tot i que encara estarien lluny dels 30.000 assistents del 2019. En aquesta línia, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, s’ha mostrat convençut que l’afluència s’intensificarà en els propers dies. El conseller ha destacat que el saló obre les portes en un moment “propici”, a les portes d’una Setmana Santa “amb molt bones perspectives” i que servirà per iniciar la recuperació del sector turístic, malgrat la incertesa creada per la inflació disparada i la guerra d’Ucraïna.
Més de 500 empreses i trenta països representats
L’edició d’enguany del saló de turisme de Barcelona reuneix prop d’un centenar d’expositors, més de 500 empreses i 6.500 metres quadrats a la Fira de Barcelona. Hi ha representats una trentena de països i totes les comunitats autònomes espanyoles. Destaca també un espai gastronòmic, anomenat B-Delicious, i una agenda d’esdeveniments destinada als professionals dels sectors que tenen l’oportunitat de descobrir noves tendències, establir contactes i conèixer altres serveis comercials.