Després d’estar mesos tancats a causa del confinament per la crisi del coronavirus, els comerços de la Unió de Botiguers – Travessera Casc Antic han vist que havien de crear xarxa i repensar la manera de comunicar-se amb els clients. La prioritat que ara tenen sobre la taula és oferir-los la possibilitat de seguir comprant als comerços de sempre encara que no puguin sortir de casa.

Un directori per comprar en línia

Han ideat un web i aplicació mòbil, sota el nom de Gràcia Comerç, que englobarà el màxim d’establiments del districte de Gràcia. Un directori amb fotografies que doni a conèixer als veïns les diferents maneres per comprar a distància les botigues de proximitat i sense intermediaris.

Sergi Carré, de la botiga d’electrodomèstics Millar i Carré i membre de la Unió de Botiguers – Travessera Casc Antic, explica que amb la situació actual, les vendes a través del telèfon han crescut molt: “La gent es mou menys, la gent utilitza molt el telèfon, almenys en el nostre cas és increïble, hem multiplicat per 50 les trucades telefòniques i les vendes a través de telèfon”.

La plataforma estarà operativa a l’agost

Ara, cada establiment té maneres diverses d’oferir els seus productes i serveis a distància, a través de comanda telefònica o per WhatsApp, webs pròpies, el perfil d’Instagram o, com a novetat, per videoconferència. Els clients podran conèixer aquestes possibilitats a través de la plataforma Gràcia Comerç, que entrarà en funcionament aquest agost. Han contractat un servei d’enviament a domicili conjunt i la idea és que en un any aquest directori es converteixi en un “marketplace”, és a dir, en una plataforma conjunta dels comerços de Gràcia on es podrà comprar directament en línia.

Ja s’han sumat un centenar de botigues

La iniciativa ha nascut de la Unió de Botiguers- Travessera Casc Antic, una associació de comerciants que en els darrers anys ha estat molt activa en la demanda de pacificació de la travessera de Gràcia per incentivar el comerç. De moment són una cinquantena d’establiments d’aquesta via els que s’han sumat a Gràcia Comerç, i cinquanta més de la Vila Gràcia. Però la idea és ser-ne molts més.

Han iniciat contactes amb els mercats municipals i els cinemes del districte i estan pendents d’una reunió amb l’administració i representants de tots els eixos comercials graciencs. Esperen així que Gràcia Comerç vagi creixent, un projecte que vol sumar forces i compartir recursos per promoure el comerç de proximitat i sense intermediaris, adaptant-se a la incertesa dels nous temps.