La crisi del coronavirus “ha capgirat negocis, però també n’ha espavilat molts”. Així ho ha assegurat al programa ‘reset’ de betevé Genís Roca, coordinador de Catalunya 2022, el grup d’experts creat per la Generalitat per superar els efectes econòmics de la covid-19.

El també president de Roca Salvatella afirma que “els consumidors teníem unes expectatives o algun tipus de servei que no s’acabava de produir i ara amb aquestes circumstàncies que hem viscut això s’ha sacsejat“. En aquest sentit, Roca ha subratllat que “comandes per WhatsApp es podrien haver fet fa tres o quatre anys, però ningú no ho estava fent” i ha lamentat que “ha hagut de venir una bufetada com la que hem rebut perquè poguessin espavilar i començar-s’ho a plantejar”.

Alternatives tecnològiques

L’expert en internet i consum digital reconeix que sempre hi poden haver alguns impediments tecnològics, però considera que sobretot es tracta d’una qüestió de “voluntat“. Roca creu que la tecnologia “cada cop és més transparent i senzilla” i explica que, en lloc de “fer-te la gran web amb un gran sistema de compra“, pots optar per “dir-li a la gent si m’envies un whatsapp també t’ho faré i, de cop i volta, estàs fent un servei comparable, però sense tanta complexitat”.