(ACN/redacció) La fira Gamelab ha desembarcat a Barcelona amb més de 250 empreses i organitzacions internacionals. Durant tres dies —28, 29 i 30 de juny—, la ciutat acull taules rodones i seminaris professionals dels líders del sector. Aquesta 17a edició posa el focus en l’atracció per aquest sector a Catalunya, però també reflexiona al voltant d’altres aspectes. La directora d’Operacions del Gamelab, Carolina Gaona, remarca que es tracta d’una indústria que no ha parat de créixer i que té un gran impacte en la societat.

Al llarg dels tres dies que dura el certamen hi assisteixen empreses del sector dels videojocs dels àmbits català, estatal i mundial, entre els quals més de 80 referents europeus del sector, com Peter Molyneux  (Fable, Populous, Theme Park) i Ian Livingstone (Tomb Raider, Dungeons & Dragons). 

Projectes locals independents i emergents, protagonistes

Una de les novetats d’enguany és l’esdeveniment Indie Sunset, al Tech Barcelona, en què les companyies locals independents i emergents han estat les grans protagonistes. De fet, sis estudis barcelonins han presentat els seus jocs independents davant altres persones del sector. Per exemple, Noname Studios ha presentat Worldless, un joc de plataforma, i l’estudi AppNormal ha mostrat Frank & Drake, un joc de narrativa que es presentarà el pròxim juliol.

Cinc seus per acostar la iniciativa als ciutadans

Aquest congrés internacional ha creat una de les xarxes d’influència econòmica i empresarial més importants del món en el terreny dels videojocs i de l’entreteniment digital. El certamen ha despertat molt d’interès i en menys de 48 hores va esgotar les entrades.

La fira se celebra en cinc seus —l’edifici Media-TIC, el Disseny Hub, Pier 01 – Tech Barcelona, l’estudi IO Interactive i el Palau de la Música Catalana— amb l’objectiu d’acostar la iniciativa a la ciutadania. La directora d’Operacions del Gamelab diu que “està obert de forma gratuïta”.

Vessant lúdica i espai de reflexió

Gamelab Barcelona 2023

Gaona assegura que les jornades han d’anar més enllà de la vessant lúdica i facilitar també un espai de reflexió: “És una indústria que pot mobilitzar un gran nombre de persones i donar missatges a la societat”. De fet, per Gaona els videojocs actuen com una plataforma de connexió entre persones.

Les xifres del sector a Catalunya

Catalunya se situa com a motor de l’ecosistema del sector dins l’estat i el 2022 el sector dels videojocs va suposar el 50 % del total de la facturació estatal, que va arribar gairebé als 2.500 milions d’euros.

Una altra dada que assenyala l’informe és que el 40 % de les principals empreses de videojocs del món tenen presència a Catalunya, on hi ha més de 200 estudis que es dediquen a aquesta indústria. 

Comparteix a: