La Fundació Banc Sabadell ha celebrat aquest dimecres a la tarda La Cultura del Talent, una trobada que té per objectiu impulsar i donar visibilitat al talent jove. La jornada ha acollit més de 200 persones a la Sala Astoria Deleito de Barcelona. Entre els assistents hi ha hagut joves referents, investigadors, creadors i col·laboradors de l’ecosistema cultural, educatiu i social que han pogut compartir les seves experiències en un espai de diàleg pensat i dirigit, precisament, per joves.
La trobada ha abordat quatre grans temes: la tecnologia, la comprensió del món, el benestar i, finalment, la creativitat. I d’entre els joves talents que hi han participat en destaquen noms com Guillermo Gauna-Vivas —fundador de Ayúdame 3D i emprenedor social—, Lucile Favero —doctoranda a ELLIS Alacant en IA aplicada a l’educació—, Juan Pablo Villani —fundador de Aquí Estoy Chat—, o Carlota Pérez Castro, artista multidisciplinària.
Un 60 % del pressupost es destina a impulsar talent jove
Amb aquest iniciativa, l’objectiu de la Fundació Banc Sabadell és ser altaveu i reivindicar el talent jove amb visió a llarg termini. De fet, prop del 60 % del seu pressupost anual es destina a projectes i entitats que aposten pel talent jove. Es tracta de projectes per generar oportunitats de formació, creació i investigació en diferents disciplines.
La directora de la Fundació Banc Sabadell, Sonia Mulero, ha remarcat que “sense talent jove no hi ha futur” i ha destacat la importància d’“educar i formar perquè tothom tingui oportunitats”. La fundació calcula que les seves accions “han impactat positivament en més de 57.600 persones en els darrers quatre anys”. I si es parla només del 2025, calculen que 16.300 persones s’hauran beneficiat dels programes d’impacte social.
450 premis i beques el 2024
Si ens fixem en l’any 2014, la fundació del banc català va lliurar més de 450 premis i beques al talent, uns guardons de referència per a joves investigadors. I amb l’esdeveniment d’aquest dimecres ha volgut destacar aquesta tasca com a agent catalitzador de talent jove, creativitat i innovació.
El jove Alex Boisset, font d’inspiració i lideratge
L’acte ha comptat amb la col·laboració d’Alex Boisset, un jove emprenedor, creador de contingut i cofundador de B3tter Foods. Boisset ha interpel·lat els més joves de la sala i els ha motivat a emprendre i liderar projectes. També els ha animat a perdre la por i aventurar-se en el camp de l’emprenedoria.
El jove ha reconegut que el camí per arribar al cim no és fàcil, però que amb esforç, constància i treball tothom pot arribar a complir els seus objectius tan vitals com professionals.