La Peixateria Anita, al carrer del Cardenal Tedeschini, 47, ha aixecat la persiana per darrer cop. Després de 38 anys al Congrés i els Indians, el barri es queda orfe de peixaters com l’Enric Crespo, qui ha dedicat tota una vida a aquest establiment. Per acomiadar-se de la seva clientela més fidel, ha organitzat una festa de comiat amb música i ha avançat el tradicional vermut dels primers diumenges de mes. Un cop més, ha tret les taules al carrer i ha servit begudes, cava i aperitius del seu gènere per llepar-se els dits: des de calamars fins a gambes i pop.

“He estat molt de donar i m’ho estan retornant”
Aquest últim dia està sent emotiu per a l’Enric. Veïns i clients li han regalat un àlbum amb fotografies, records i agraïments. També li han entregat alguns dolços i han reunit diners per regalar-li un viatge de cap de setmana. “Jo sempre he estat de donar molt, i la gent m’ho està retornant”, admet. Com ja va avançar a betevé, ara inicia una nova etapa en una peixateria d’un supermercat. Ha tingut sort de trobar feina i ho intenta encarar amb optimisme: “Intento girar full, és història ja, però amb records. Avui, segurament, ploraré molt, però és la vida i hem de continuar”.

“Aquest barri es quedarà sense comerços”
L’estima és recíproca entre peixater i clients. Avui no hi ha ningú que no tingui bones paraules per a l’Enric, qui ha vist passar per l’establiment més d’una generació de les famílies del barri. “És un peixater de tota la vida, una bona persona i el trobarem a faltar, perquè ara aquest barri es quedarà sense comerços. Només tindrem perruqueries, ungles i les grans superfícies”, lamenta la Montse, veïna, clienta i una habitual dels vermuts del diumenge. “És molt bona persona i ha fet molt pel barri”, afegeix Rosa Lorenzo, una altra clienta.