
(ACN) La Federació Catalana de Locals d’Oci Nocturn (FECALON) ha interposat un recurs contenciós administratiu al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra l’acord del ple municipal de l’Ajuntament de Barcelona que va aprovar definitivament el Pla especial urbanístic d’ordenació de les activitats de pública concurrència, comerços alimentaris i altres activitats al districte de Sant Martí.
Desertització i creixement de fórmules menys controlades
El pla es va aprovar el desembre del 2025. La FECALON ha alertat del risc de desertització d’activitats regulades si es redueix la capacitat d’implantació, continuïtat i reconversió d’establiments a la zona. El secretari general de l’organització, Fernando Martínez, ha afegit que si hi ha menys espais regulats i menys alternatives legals, la demanda marxa cap a fórmules menys controlades, i per tant, “creixerà la il·legalitat”.
L’organització ha afirmat que les noves restriccions urbanístiques actuaran com un factor accelerador de la pèrdua d’activitat cultural i d’oci, que afectaran l’ocupació i a la vitalitat urbana dels barris.
Demanen revisar l’impacte de les restriccions
A través del recurs, l’organització vol evitar que es bloquegi a la pràctica la nova implantació de locals al districte, en imposar unes condicions “draconianes” de distància entre els existents i fixar unes superfícies màximes que, segons alerta, els fan inviables econòmicament. Afegeix que també s’impedeix obrir un local en les proximitats d’un que hagi tancat i es dificulta que els locals s’adaptin a les noves normatives sobre aforament i seguretat que s’implantin, entre d’altres.
L’organització demana revisar, “amb criteris de proporcionalitat i eficàcia”, l’impacte acumulat de restriccions i mesures sobre l’activitat legal, per tal d’evitar que el resultat final sigui una reducció estructural de l’oferta regulada. De fet, ha assegurat que en els darrers dies s’ha produït el tancament de locals a la zona per diversos motius.