Avió de Vueling a l'aeroport del Prat

(ACN i Redacció) L’associació de consumidors FACUA ha denunciat Vueling a l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) i l’Agència Catalana de Consum (ACC) per cobrar per pujar l’equipatge de mà a la cabina, un servei que fins ara s’oferia de forma gratuïta. FACUA, que ja va presentar denúncies similars contra Ryanair i Wizzair pel mateix motiu, considera abusiu que es consideri com un cost extra l’equipatge de cabina per als viatgers que contractin la tarifa Basic, la més barata.

El cost de pujar la maleta a l’avió serà d’entre vuit i 12 euros, tot i que es podrà facturar gratuïtament als mostradors. Si s’arriba a la porta d’embarcament amb la maleta de mà, es cobraran 25 euros. Només els passatgers amb les tarifes Optima, Family i TimeFlex, que són més cares, podran pujar gratuïtament la maleta a la cabina.

En un comunicat, FACUA considera que “Vueling s’està aprofitant de la conjuntura de la crisi sanitària de la covid-19 per aconseguir majors beneficis en perjudici dels drets dels consumidors —fent-los pagar un suplement per un servei que s’estava prestant sense cost extra— i sota el pretext de disminuir el contacte entre els passatgers, quan la separació s’ha de garantir portin paquets addicionals o no”.

FACUA ja va denunciar Vueling per no reemborsar els vols cancel·lats per la pandèmia. Després de l’aturada a l’aeroport pel primer estat d’alarma, al març, la companyia va reprendre els vols al juny.

Vueling diu que aplica les recomanacions de l’agència europea

Fonts de Vueling consultades per betevé han assenyalat que des de la pandèmia del coronavirus “han adaptat la seva operativa als requeriments sanitaris”. En aquest sentit, aclareixen que l’Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA) “va recomanar minimitzar els paquets a la cabina per ajudar a embarcar i desembarcar de manera ordenada”. Confirmen que “la tarifa bàsica ofereix la possibilitat de facturar gratuïtament la maleta a la bodega” i que “el càrrec adicional” es produeix quan el client vol portar el seu equipatge a la cabina. Insisteixen que “les tarifes òptima i flexible inclouen la maleta a la cabina sense cost”.