La nova llei ha posat en peu de guerra els fabricants de vehicles, que ja han amenaçat amb acomiadaments i la paralització de les inversions a les plantes que tenen al territori, si no es replanteja. Un dels punts més conflictius és el que permet als concessionaris retornar al fabricant els cotxes que no s'han venut al cap de dos mesos. També els treballadors del sector es veuen amenaçats. Asseguren que els canvis legals porten inestabilitat a les fàbriques ja que serà impossible calcular quants cotxes s'hauran de fabricar i alerten que es podrien doblar el nombre d'ERO's temporals. S'han trencat les regles de joc en un país que hauria de beneficiar els productors ja que creen ocupació per sobre de les vendes, en un moment en què els treballadors fan un esforç extra. I avui també els concessionaris, que en principi en són els grans beneficiats, hi han dit la seva. Neguen que les fàbriques estiguin en perill ja que recorden que s'exporten el 80% dels cotxes que es fabriquen a Espanya i que, per tant, la relació que tinguin amb els concessionaris no és essencial. De tota manera estan diposats a asseure's a negociar les condicions que haurà d'incorporar la nova llei del sector que es plantejarà en els propers mesos. De moment i de forma més immediata el que queda a l'aire és el saló de l'automòbil que en principi ha de tenir lloc al maig, però que els fabricants d'automòbils ja han anunciat que s'estan replantejant la seva assistència.

Els concessionaris es reuniran aquest dimecres amb el ministre d’Indústria, Miguel Sebastián, per analitzar la  situació.