El Black Friday arriba, com el seu nom indica, un divendres. Concretament, el que va precedit pel Dia d’Acció de Gràcies, que anualment se celebra el quart dijous de novembre. Una referència temporal que també ens indica que es tracta d’una tradició importada dels Estats Units, però que està instaurada a tot l’estat des de fa anys i amb molt d’èxit. La directora del màster en màrqueting digital de la Universitat Oberta de Catalunya, Ana Isabel Jiménez, ens visita al betevé directe per detallar-nos les claus de l’èxit d’aquesta estratègia comercial.

Època assenyalada per a tots els comerços

Jiménez explica que, malgrat que enguany el Black Friday és el divendres 29, “hi ha empreses i marques que fa dos setmanes que ofereixen aquests descomptes“. De fet, afegeix que “quan passi aquesta setmana, probablement continuaran fent-los”.

Sobre l’àmplia acceptació d’aquesta tradició consumista, Jiménez explica que tots els tipus de comerços l’abracen, “des de les farmàcies fins als supermercats”. “A tot l’estat, qualsevol tradició que implica reunions familiars, situacions divertides i, en definitiva, que ens generi situacions que ens treuen del nostre dia a dia, s’adopta amb molta facilitat. I el Black Friday, sense dubte, és una d’aquestes tradicions”, explica Jiménez.

Èxit assegurat

Si tots els comerciants i empreses s’afegeixen al Black Friday és, simplement, perquè “els surt a compte”. “L’èxit s’explica perquè la majoria de gent aprofita els bons preus per anticipar les compres que sí o sí hauran de fer per Nadal“, explica Jiménez. A banda del rèdit econòmic, l’experta en màrqueting digital explica que a les empreses “els va bé aquest reguitzell de vendes per buidar el magatzem abans no renovin l’inventari, que normalment fan a principis d’any”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a