El festival coincideix amb la fi del semestre universitari als Estats Units —el conegut com a “spring break”—, fet que permet als estudiants venir a Barcelona a passar la setmana i gaudir del festival amb els amics. La majoria dels visitants s’allotgen a l’Hotel W perquè tenen un nivell adquisitiu alt. Per això, els organitzadors preveuen que la cita tindrà un impacte econòmic positiu per a la ciutat. “Per a la nostra gastronomia, per a la nostra cultura i també evidentment per a la nostra butxaca, és molt positiu com més gent vingui de fora i amb ganes de gastar. Per a la ciutat és fantàstic”, ha explicat Robert Massanet, organitzador de l’AbroadFest.

Amb les primeres dades a la mà, es preveu que aquest festival deixarà fins a 22 milions d’euros a la ciutat. Tanmateix, des de l’organització han volgut desmarcar aquest esdeveniment d’altres de similars caracteritzats per l’anomenat turisme de borratxera, com el Saloufest: “Aquest públic no distorsiona la ciutat. De fet, combina la festa amb la cultura“, matisen.

Shoko, Razzmatazz i The Room són els escenaris d’aquest any.  El festival suposa una oportunitat per impulsar nous artistes. El cartell d’enguany està format per 12 discjòqueis. Carnage, Voicess, Two friends, Shaun Frank, Adventure club, Vanic, Boxin Box o Wrexter són alguns dels noms que ompliran les sales fins aquest dissabte. Les entrades es van acabar tres mesos abans que comencés el festival, fet que des de l’organització consideren un èxit. En aquesta línia, no dubten que Barcelona tornarà a repetir com a seu d’aquest festival en les pròximes edicions.