Tots els agents implicats estan d'acord en la necessitat d'incrementar la partida destinada a la promoció turística de la ciutat. Però, quina és la manera d'aconseguir més diners? Aquí ja no hi ha consens. Turisme de Barcelona declara tancat el debat sobre la taxa turística i obre altres fronts. JOAN GASPART "No és correcte, no és just, no és legítim que moltes empreses que es beneficien de l'esforç del turisme no contribueixin en la promoció turística." Gaspart ha posat nom i cognoms a aquestes empreses. AENA, Port de Barcelona, Autopistes, Renfe. Conscient també de l'entrada de nous actors que participen del sector l'Ajuntament reclama, però, un debat pausat i no oblidar la protecció del destí turístic. JORDI WILLIAM CARNES, primer tinent d'alcalde "una cosa es la promoció i l'altra la protecció. la gent qiue viu s'ha de sentir beneficiada no ho pot veure com una incomoditat." Precisament aquestes dues visions diferenciades de l'impacte turístic han propiciat que el Pla Estratègic de Turisme s'hagi dividit en dos capítols, un estrictament referit a la promoció on intervé Turisme de Barcelona i un segon capítol dedicat a la protecció del destí.