El problema el tenen una vuitantena de concessionaris catalans. Els ritmes de vendes han estat tan alts que les ajudes a la compra de cotxes s'han acabat de forma precipitada, i moltes de les operacions que ja han tancat es podrien quedar sense subvenció. MIQUEL DONNAY, Gremi de Venedors de Vehicles a Motor "Hem estat tres mesos tots els venedors venent cotxes i apilant expedients pendents de cobrar, i ara ens trobem que hi ha molta gent, per un valor aproximat de dos milions d'euros a Catalunya, que no saben si podran cobrar." Els venedors denuncien que no es van assabentar que les ajudes estaven exhaurides fins al mes de març, quan el Ministeri d'Indústria va obrir el sistema informàtic que controla les operacions realitzades pels concessionaris. Tot i que el sector ha posat en marxa altres reclams per atraure compradors, les previsions de vendes post 2000E no són gaire optimistes. I es podrien agreujar a partir del juliol, quan s'apujarà l'IVA dels cotxes del 16% al 18%. CARMEN VICARIO, comercial del concessionari A-car "Hem notat molt la baixada d'afluència a exposició. El març va ser fabulosa i a l'abril és més retraiguda." MIQUEL DONNAY, Gremi de Venedors de Vehicles a Motor "El que hem guanyat al primer semestre ho pedrem al segon. I això vol dir més gent a l'atur." El sector reclama a les administracions ajudes extraordinàries per als concessionaris que s'han quedat sense cobrar les ajudes. Alguns -asseguren- s'han quedat sense cobrar més de 600.000 euros. I la seva viabilitat en aquests moments està pendent d'un fil.

L’objectiu del Pla 2000E era impulsar les vendes de cotxes i s’ha complert: a Catalunya, entre gener i març s’han comprat un 40% més de cotxes que l’any passat. Els fons previstos per les administracions s’han exhaurit molt abans del termini màxim previst, que era el 30 de juny.

Però aquesta acceleració de les vendes podria acabar perjudicant els concessionaris. Els que havien avançat diners confiant que el sistema funcionava, ara es troben forçats a fer-se càrrec d’unes quantitats que no saben si podran assumir. A més, les perspectives comercials per als propers mesos no són gaire positives: un cop tancat el Pla 2000E i amb l’anunciat increment de l’IVA del 16% al 18% a partir del juliol, als concessionaris els esperen uns mesos de poques vendes, sobretot tenint en compte que el context segueix sent de crisi econòmica.