MARTA GÓMEZ, Cabriolé Dansa "Ens han ensenyat a aprofitar millor l'espai i una cosa molt important que ens han dit que hem de canviar és la il·luminació de fora." Són recomanacions que fa Barcelona Activa en el programa Obert al futur, que vol ajudar els comerciants a tenir una botiga més atractiva i competitiva. Per això, molts professionals com la Marta i la Carlota ja les han començat a aplicar. MARTA GÓMEZ, Cabriolé Dansa "Aquesta sabata és de flamenc i no té el preu. En canvi, aquesta sabata de claqué, sí, perquè es vegi des del carrer. Hem de posar els preus perquè els clients no hagin de preguntar." Una vintena de comerciants de totes les associacions del districte s'han apuntat a aquest programa formatiu que explica, per exemple, com aplicar les noves tecnologies al negoci. Segons l'Ajuntament, són cursos especialment necessaris a les Corts per complementar altres accions del districte. CARLES DE FRANCISCO, conseller de Promoció Econòmica "En un Ple vam aprovar un pla de turisme específic per a les Corts i el que volem és que s'adeqüi l'oferta comercial del districte." Els comerciants, diuen, no és la solució definitiva al problema, però sí una manera d'adaptar-se als nous hàbits de consum dels clients i promocionar el comerç de proximitat, perquè la competència de les grans superfícies és un problema històric del barri. JOSEFINA MASDÉU, propietària de Carolina "Sempre he pensat que si ets fidel a una botiga la botiga és fidel a tu, però ara, vist com estan les coses, la gent prefereix anar als centres comercials." Les classes amb més èxit són sobre xarxes socials. El Kike acaba d'obrir una agència de turisme en línia i vol treure més rendiment d'Internet. KIKE BEÀ, miratuviaje.com "Et dóna un contacte directe amb les clients, és més barat a l'hora de fer publicitat que altres mitjans com la ràdio i la televisió, pots fer publicitat a tota hora... Per això vaig pensar que m'ajudaria a engegar el negoci." Aquesta és la primera fase d'un programa que, si dóna bons resultats, dissenyarà més propostes perquè que els comerciants no abaixin la persiana.

El context de crisi econòmica i la proximitat a grans superfícies fan que cada vegada als comerciants del districte els costi més vendre. Per això volen reciclar-se i aprendre a promocionar-se. Barcelona Activa ja ha començat a impartir els cursos del programa de l’Ajuntament Obert al futur, en què participen més d’una vintena de professionals.