La zona del Gaixample està molt ben definida sobre el plànol. Ara els empresaris de la zona volen disposar d’elements gràfics i visuals per traslladar la seva identitat a la imatge real de la ciutat. Amb l’Ajuntament ja treballen algunes accions, però n’hi ha d’altres de més senzilles que ja es podrien fer, com assegura Joan Igual, president d’ACEGAL. Com per exemple, que totes les banderoles del barri que són de l’Ajuntament, mostrin informació del seu col·lectiu. També estudien aconseguir un permís per poder pintar les persianes amb la bandera de l’arc de Sant Martí, que esperen que fructifiqui, però també voldrien fer accions més genèriques.

L’empresari Eduard Suñer està convençut que es podrien fer coses molt atractives i divertides per donar aquesta connotació i aquesta personalitat al barri. Des del sector hoteler, com apunta Marc Sancho, director de l’Hotel Axel, l’oferta comercial i d’oci del voltant és un al·licient a l’hora de buscar allotjament. En aquest sentit, potenciar la visibilitat a tots els nivells es fa necessària.

Ara, com a eix comercial volen potenciar la seva imatge perquè el seu públic potencial els identifiqui més fàcilment. Per aconseguir iniciatives semblants a les que han aconseguit altres zones comercials de la ciutat, necessiten la complicitat del districte per poder fer excepcions a les normes de paisatge urbà.