A la finca, propietat de l’Ajuntament des de fa dos mesos, hi habiten una vintena de famílies, entre les quals hi ha gent gran i malalts crònics. Endesa va tallar la llum a l’immoble per la inexistència de contracte de servei i perquè ho considera un “frau elèctric“.

Per aquest motiu, el síndic ha anunciat una investigació per conèixer els motius tant de la manca de contractes com del desconeixement per part dels Serveis Socials de la situació d’aquest bloc de pisos. Des de l’oficina del Síndic asseguren que Endesa “ha sol·licitat a la propietat de la finca el condicionament i la instal·lació elèctrica general”, així com la documentació per dur a terme la normalització del servei.

El consistori considera que la gestió dels antics propietaris ha estat “irresponsable” a l’hora de mantenir unes condicions habitables a l’immoble. La finca mostra efectes evidents de desgast. Al mateix temps, denuncia que Endesa no va comunicar a l’Ajuntament, en el seu paper de propietari, que s’anava a tallar el subministrament elèctric, ni tampoc van respectar la llei d’emergència habitacional que obliga a les empreses a comprovar la vulnerabilitat dels inquilins abans de fer un tall. Fonts municipals asseguren que hi haurà un procés de rehabilitació de l’edifici, que els veïns mantindran el seu pis, i que s’han posat en contacte amb la companyia elèctrica per mirar de trobar una solució.

Tot i això, els veïns critiquen que els demanin paciència davant aquesta situació i denuncien que ja no la poden mantenir. D’altres, asseguren que han pagat els rebuts del lloguer, però que no tenen contracte del servei elèctric.