Dia de cares alegres, felicitacions i encaixades de mà per materialitzar que Barcelona torna a formar part del Bread and Butter. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Quan has tingut una cosa durant un munt d'anys i la perds, quedes xocat. Avui ho recuperem i m'omple de satisfacció." Per la seva banda, el president del saló de moda urbana ha justificat que el Bread and Butter va haver de marxar per les pressions del mercat i les marques, que demanaven escenaris i ofertes diferents. KARL-HEINZ MÜLLER, president del Bread & Butter "L'últim dia, quan vaig haver de dir adéu a Barcelona, 38:23 va ser molt, molt i molt dur. Va ser molt dolorós. 38:47 Ara el concepte és nou. 39:16 El que fem ara és escollir les tres ciutats més importants del món en cultura urbana i això és el que té Barcelona." Així doncs, el Bread and Butter no es casa amb ningú i vol ser un esdeveniment itinerant. Com si fos un Grand Slam de tennis, el saló manté Berlín per a l'edició d'estiu, a Barcelona hi aterrarà del 8 al 10 de gener en l'etapa d'hivern i, com a nova seu de tardor, s'hi afegirà Seül al setembre. AGUSTÍ CORDÓN, director general de Fira de Barcelona "És un nou moment, nou repte. Mai Barcelona li ha fallat, ni el 2009." El contracte amb Fira de Barcelona és de tres anys. El saló ocuparà els pavellons de Montjuïc i preveu una participació d'entre 600 i 700 marques.

Fa menys de 24 hores que la fira Bread & Butter va tancar l’edició d’estiu a Berlín i aquest divendres el responsable de l’esdeveniment, Heinz Müller, ha aprofitat per protagonitzar a la ciutat una roda de premsa per fer oficial, amb l’Ajuntament, la Generalitat i la Fira de Barcelona, l’acord amb imatges, felicitacions i encaixades de mans. Müller ha explicat que la decisió de marxar de la ciutat ara fa cinc anys va ser “molt dolorosa” i que va ser fruit de les necessitats del mercat i dels exhibidors, que buscaven canvis. I com que Müller no vol que es torni a trencar l’idil·li entre Barcelona i les marques, ha explicat que la fira canviarà de concepte l’any 2015 i deixarà de fer-se de forma exclusiva a Berlín, per convertir-se en un “grand slam de la moda” que serà itinerant i, de moment, amb tres parades: Barcelona (gener), Berlín (juliol) i Seül (setembre). Müller tampoc no ha volgut en aquesta ocasió segellar un compromís de llarga durada i exclusiu només amb la ciutat, perquè considera que seria un error. Tot i això el B&B ha signat amb la fira un contracte per a tres anys.

L’alcalde, Xavier Trias, ha elogiat durant la presentació de l’esdeveniment els esforços de la Fira de Barcelona per haver recuperat el certamen. Trias s’ha mostrat convençut que en un futur aquesta fira encara serà més beneficiosa que la que va acollir la ciutat en l’etapa anterior.

“Hi haurà una batalla entre Berlín i Barcelona”

Tot i que la ciutat i Berlín tindran una dosi de B&B, Müller ha assegurat que s’obrirà una “gran batalla” entre totes dues perquè la ciutat alemanya no voldrà perdre els exhibidors i lluitarà perquè no es deixin seduir per la novetat que aportarà Barcelona. L’organització del B&B ha reservat la totalitat del recinte firal de Montjuïc, des de la plaça d’Espanya fins a l’avinguda de Rius i Taulet, on es farà el certamen entre el 8 i el 10 de gener de 2015. Müller espera incrementar el nombre d’exhibidors que ha tingut l’última edició d’Alemanya, amb 500 marques, per rebre a Barcelona entre 600 i 700 expositors. Com a novetat s’ha previst celebrar la festa inaugural al Palau Nacional.

La possible tornada del Bread & Butter a la ciutat es va conèixer fa només una setmana, quan Fira de Barcelona va confirmar que s’estava negociant amb l’organització. Cinc dies després, el responsable de l’esdeveniment, Karl-Heinz Müller, va anunciar que el certamen de moda urbana tornava de nou a la ciutat per a l’edició d’hivern. Per oficialitzar-ho, el B&B va presentar un vídeo promocional en què Müller i Agustí Cordón, director general de la Fira de Barcelona, simbolitzaven l’acord amb una encaixada de mans.