Segons un estudi del web TC-Street, els carrers tradicionalment més comercials de la ciutat perden visitants en detriment de nous carrers que es posicionen en els circuits turístics. Tot i perdre un 8,45% de visitants respecte al juliol de 2013, el Portal de l’Àngel és el carrer comercial amb major afluència de tot l’estat espanyol, amb 14.112 visites de mitjana. També el passeig de Gràcia ha reculat en el nombre de visites en un 4,53%, unes dades que contrasten amb l’increment del turisme a la ciutat, que és d’un 5,9% més que el juliol de 2013.

Carrers que guanyen protagonisme

La davallada dels dos principals carrers comercials de la ciutat contrasta amb l’increment de visitants a altres zones de la ciutat. Els que experimenten més pujades són el carrer de Sants, amb un 11,5% més de visitants, i la rambla de Catalunya, amb un 5,25%. També el carrer de la Portaferrissa (+3,8%) i la ronda de Sant Pere (+2,8%) augmenten l’afluència.

En el rànquing dels 50 carrers amb més afluència per a les compres s’hi han incorporat tres nous carrers de la ciutat: Gran de Gràcia, al lloc 14; la via Laietana, al lloc 23; i la Gran Via de les Corts Catalanes, a la posició 37. Segons el director general de T-Cuento, Álvaro Angulo, l’afluència de visites als carrers comercials aquest mes de juliol no ha estat tan concentrada com altres anys, fet que mostra l’èxit de dinamització comercial d’altres zones de Barcelona i de “la il·lusió i la voluntat dels comerciants locals de prendre les regnes i contribuir a la reactivació del consum”.