Després dels gegants asiàtics, els Estats Units, Alemanya i Holanda, l’Estat espanyol apareix en la onzena posició del món en número total de transport de contenidors d’Europa i se situa ja com la tercera potència del continent. A més, ocupa, juntament amb el Japó, la tercera posició com el país que té més ports en aquest rànquing mundial i com el primer país a nivell europeu, per davant del Regne Unit (que té quatre ports) i Alemanya i Itàlia (amb tres).

Dels més de 12,1 milions de contenidors moguts pels cinc ports espanyols (Barcelona, València, Las Palmas, Bilbao i Algesires), 7,2 milions (un 60%) han estat traslladats en trànsit, fet que significa que l’oferta logísticoportuària espanyola és una de les més importants en les principals rutes marítimes. El transport a l’Estat espanyol suposa un 2% dels 516,7 milions de contenidors que s’han mogut als 125 principals ports del món.

El Port de Barcelona se situa en el quinzè lloc a nivell europeu, en el setè a nivell sud-europeu, i en el 77 del rànquing mundial. València, d’altra banda, és el primer port del Mediterrani, el cinquè d’Europa i ocupa el lloc 30 a l’escala mundial; mentre que el de la Badia d’Algesires és el sisè europeu, el segon de la Mediterrània i el 34 del món. Al nord de la península, Bilbao és el port de referència amb la 25a posició a Europa i la 125 al món.