SIXTE CAMBRA, president del Port de Barcelona "Els treballs estan ja licitats, i per tant ara es tracta de fer l'execució. Els ferroviaris estem pendents que s'acabin d'aclarir alguns problemes tècnics i jurídics perquè, de manera definitiva, es posi en marxa el que es va signar amb el protocol del setembre del 2013".

El Port de Barcelona alerta de problemes tècnics i jurídics en el projecte de l’autopista ferroviària que l’ha de connectar amb França i Alemanya. La nova terminal, que té un pressupost de 33 milions d’euros, hauria d’estar operativa el 2019. Abans, però, el Ministeri de Foment havia d’executar les obres dels accessos ferroviaris, cosa que encara no ha fet.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha aprofitat per denunciar aquesta situació en la presentació d’una nova nau a la zona logística del port. Es tracta d’un local d’11 mil metres quadrats que estava buit i que ara torna a funcionar. L’ha ocupat una empresa alemanya que ja tenia 200 treballadors al Port de Barcelona i que ha decidit ampliar la seva capacitat.