Mariscal ha explicat que a Barcelona “hi havia fam d’un projecte com aquest, que barreja oci, cultura i plataforma” i ha reconegut que l’afluència els va arribar a desbordar durant la primera edició, clausurada per la Guàrdia Urbana per excedir l’aforament. “A la primera edició esperàvem que -amb molt d’èxit- hi participessin com a molt 3.000 persones. En van venir més de 15.000” La xifra anual acumulada de visitants arriba a les 200.000 persones.

La sotsdirectora del Palo Alto Market explica que l’aturada de l’estiu els serveix per repensar millores a la trobada. De cara a la tardor estudien incorporar una galeria conceptual “de 15 ‘corners’ que siguin un flaix a l’interior del mercat”, amb la intenció de renovar el mercat amb expositors diferents “gent de fora que vulgui presentar la seva marca a Barcelona”.

També incorporarà un espectacle de músics de carrer “com una banda desestructurada que el visitant podrà recórrer”. Mariscal ha reconegut que és “una idea que es guarda i que arribarà a la tardor-hivern, perquè en tenim moltes ganes”. La sotsdirectora del festival nega que sigui una trobada elitista: “S’ajunten famílies amb nens que vénen de Gràcia, el Born, la Barceloneta o el Poblenou; és ple de nois amb barba, els més ‘hipsters’ de la ciutat barrejats amb gent de Pedralbes o Sarrià. No és elitista, és una meravella”, ha reblat.