La zona alta de la ciutat vol diferenciar-se de la resta de l’oferta turística i comercial de Barcelona, i ho farà a través d’una iniciativa promoguda pel director de Global Exhibition Centers (la gestora del Palau de Congressos). El director de l’empresa, Nacho Soler, ha explicat en la presentació del projecte que aquesta aliança és un primer pas i que no es descarten més incorporacions d’establiments de la zona alta en un futur.

El projecte, anomenat Upper Diagonal. Business and Leisure, vol oferir serveis afegits a clients amb un elevat poder adquisitiu com són els congressistes o els homes i dones que viatgen per negocis. Aquests serveis inclouen llançadores entre els hotels, el Palau de Congressos i L’Illa, la possibilitat d’enviar l’equipatge a l’hotel per als assistents a esdeveniments de negocis que arriben a la ciutat amb el temps just o descomptes en més de 80 botigues de L’Illa Diagonal amb una targeta VIS (Very Important Shopper). Entre els 10 hotels adherits sumen gairebé 2.200 habitacions i són Joan Carles I, el Princesa Sofia, l’ABBA Garden, el Sansi Pedralbes, l’AC Victria Suites, NH Constanza, el Catalonia Rigoletto, l’Husa Illa, el Senator Barcelona Spa Hotel i Hilton Barcelona Hotel.

A la recerca de clients VIP

Els establiments de la Diagonal en amunt volen clients “importants” i per això s’han aliat, amb l’objectiu d’atreure encara més turisme de negocis. En representació dels hotels, la directora de l’AC Victòria Suites, Maraya Perinat, ha aplaudit l’aliança estratègica i comercial del projecte. L’adjunt gerent de L’Illa, Sergi Sancho, ha celebrat la complementarietat dels serveis. La iniciativa té, a més, la complicitat del govern municipal: el conseller portaveu del districte de les Corts, Sergi  Sancho, diu que la idea d’unir turisme i negocis “sedueix molt” a l’Ajuntament de Barcelona.

La iniciativa va dirigida a persones que assisteixen a reunions de treball, convencions o congressos i que tenen un nivell adquisitiu elevat. Segons dades aportades per l’Spain Convention Bureau, cada viatger de negocis gasta una mitjana de 488 euros en la inscripció a l’esdeveniment en el qual participa, 183 en el viatge i 94 a l’allotjament, a més d’invertir 77 euros en despeses diàries, o més diners en altres serveis. La suma del nombre de congressistes i la mitjana de diners que es gasten dóna com a resultat una despesa de més de 4.000 milions d’euros anuals.