El canvi de denominació busca dotar de més contingut un continent fins avui icònic de les noves tecnologies i el món digital. El fins ara conegut com a Media-TIC passarà a ser el Barcelona Growth Centre, un espai que vol algutinar en un mateix edifici recursos i serveis per a les empreses i els nous emprenedors. El Barcelona Growth Centre tindrà a la planta baixa la nova Oficina d'Atenció a l'Empresa, una finestreta única per facilitar l'activitat econòmica. Al primer pis es mantindran les aules de formació digital del Cibernàrium. Les plantes 2 i 4 acolliran dues incubadores per a noves empreses. A la segona es captaran emprenedors en tecnologia mòbil i a la quarta, nous talents que donin resposta a reptes de grans corporacions. La tercera planta es reserva per a les oficines de la Fundació Mobile World Capital, i la cinquena serà per a les de l'Agència Marca Barcelona, que compartirà espai amb dues entitats més ara ja presents a l'edifici. Als últims pisos, seguiran havent-hi els centres de recerca de la UOC. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "No volem que sigui això només al 22 arrova, volem que s'estengui a la ciutat, que es visqui i que siguem capaços que aquesta economia ens generi llocs de treball." El canvi de nom s'ha donat a conèixer al plenari de la Taula Barcelona Growth, el fòrum de debat entre Ajuntament i diversos agents de la ciutat que durant dos anys han dissenyat un seguit mesures per fomentar el creixement econòmic. Una és la nova Oficina d'Atenció a l'Empresa, per la qual s'està adaptant ara la planta baixa del rebatejat Barcelona Growth Centre. La previsió és que estigui en marxa a finals d'any. Per a la resta de serveis i el canvi de nom encara no hi ha, però, cap calendari establert.

L’anunci de canvi de nom s’ha fet públic aquest dijous durant el plenari de la Taula Barcelona Growth, el fòrum de debat entre Ajuntament i diversos agents de la ciutat que des de fa dos anys han dissenyat 30 mesures per fomentar el creixement econòmic. De fet, el Barcelona Growth Centre vol ajudar la ciutat a ser vista arreu del món com un lloc fàcil per fer-hi negocis i establir-s’hi. L’edifici serà un punt de referència per a les petites i mitjanes empreses, els emprenedors i les grans companyies.

A la planta baixa s’hi ubicarà l’Oficina d’Atenció a l’Empresa. En l’actualitat s’hi estan fent obres per condicionar l’espai, amb la previsió que obri a finals d’any amb la missió d’impulsar i facilitar l’activitat econòmica. A la primera planta s’hi mantindran les aules de formació digital del Cibernàrium. També seguiran tenint la seu a l’edifici el BDigital i el CTecno, ara reubicats a la cinquè pis. La tercera i cinquena planta acolliran les oficines de la Fundació Mobile World Capital i de l’Agència Marca Barcelona. A les darreres plantes de l’edifici hi seguirà havent els centres de recerca de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Les plantes dos i quatre es destinaran a incubadores de petites noves empreses tecnològiques, les anomenades startups. A la segona, la Mobile Startup Barcelona intentarà atraure una vintena de noves empreses vinculades a la tecnologia mòbil, per fer de la ciutat un referent en l’impuls d’aquest sector. A banda de l’espai i de diners (50.000 euros per empresa), rebran assessorament. A la quarta planta, la Corporate Startup Barcelona té el repte d’activar entre 20 i 30 noves empreses anuals que han de resoldre els reptes tecnològics que plantegin grans corporacions o el mateix Ajuntament.

El calendari d’implantació de tots els nous serveis encara no està definit del tot, com tampoc ho està el canvi de nom oficial de l’edifici. L’objectiu de l’Ajuntament és aconseguir generar ocupació. “No volem que sigui això només al 22@, volem que s’estengui a la ciutat, i que siguem capaços que aquesta economia ens generi llocs de treball”, ha defensat l’alcalde, Xavier Trias, en la presentació del Barcelona Growth Centre.