El JOBarcelona aterra aquesta edició amb més de 8.000 ofertes de feina de les empreses que hi participen. Moltes són d’àmbit nacional (com la cervesera Damm), però també n’hi ha d’àmbit internacional (com Amazon, que ha estat una de les empreses que més ha cridat l’atenció dels joves assistents) i de sectors molt diferents.

Així, el congrés vol situar-se com una eina perquè els universitaris puguin tenir un primer contacte personal amb el món laboral. La Chaima, que està acabant Màrqueting, assegura que “és una oportunitat, perquè per internet tu envies el currículum, però no saps si algú se’l mira”, mentre que l’Héctor ja s’havia fet una idea de quines empreses volia visitar: “Tot i que ja havia mirat empreses, trobar-les aquí et facilita posar-te en contacte de manera més personal.”

Tallers i conferències

A banda dels estands de les empreses, JOBarcelona també acull un centenar de xerrades d’experts del món laboral i proposa tallers per millorar les oportunitats dels joves. Per exemple, es dona la possibilitat de fer un currículum en vídeo i aprendre com potenciar la imatge personal.

A més, Barcelona Activa i el SOC s’uneixen per primera vegada en el congrés amb un estand únic. L’objectiu és eixamplar els objectius laborals als joves de forma personalitzada, sumant les eines de totes dues institucions. El primer tinent d’alcalde, Gerardo Pisarello, ha dit que “cal posar totes les eines per acompanyar en la inserció sociolaboral”, i la consellera de Treball, Dolors Bassa, ha assegurat que “el contacte directe ha de ser aquest: l’entrada i la sortida dels joves a les oficines del món del treball”.

Escolteu aquí la connexió en directe amb ‘La tarda de Barcelona’, de betevé 91.0 fm: