El denim és un teixit de cotó format per fils blancs i foscos, generalment blaus. Durant el segle disset s'utilitzava per fer roba per treballar, ja que és un material molt resistent. Però avui dia s'ha convertit en bàsic. Els texans són una peça multiusos i podríem dir que tothom en té uns al seu armari. De fet són tan comuns que cada segon es venen 60 parells de texans a tot el món. En podem trobar de tots els colors i de tota mena de materials. Més gruixuts i, fins i tot, elàstics. I aquests dies 100 marques de 20 països diferents es reuneixen al saló Denim, la fira de roba texana més important del món que per primer cop aterra a Barcelona. SÒNIA RECASENS tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "aquesta fira ens aporta cultura, creativitat, innovació i benestar...." Actualment el món denim factura 51 milions d'euros i durant l'any passat es van vendre dos bilions de texans a tot el món. Però la moda denim va més enllà dels pantalons i aquesta firà és una oportunitat de negoci. El saló Denim estarà obert fins demà i s'espera que el visitin més de tres mil persones.
Els líders internacionals de la indústria texana han aterrat a la ciutat per celebrar la seva fira de referència. Hi porten les tendències, els teixits, les fibres, els accessoris i els dissenyadors de les grans marques que presenten el que serà tendència la tardor-hivern 2015-2016. Un 45% dels expositors que participen són fabricants de teixits, un 23% són confeccionistes, “rentadors”, i acabats, un 22% fabricants d’accessoris i un 10% són proveïdors de maquinària, productors de fibra i desenvolupadors de tecnologia.
Un saló petit amb oferta mundial
Aquesta és una fira molt especialitzada només per a professionals, de petit format perquè únicament ocupa el pavelló 8 de la fira, però, com assegura l’organització, és molt “internacional”. Un 31% dels expositors són turcs, seguit d’un 20% d’empreses italianes. Un 9% provenen del Marroc. Del Pakistan corresponen un 7%, mentre que la representació espanyola és d’un 6%. En total són set les empreses del país que participen a la fira, hi ha tres grans fabricants, una empresa especialista en tècniques per aconseguir un aspecte desgastat del texà i una empresa que fabrica etiquetes per a la roba. Com a novetat, destaca la companyia barcelonina Unitin-Industrias Morera, que fabrica fil de cotó indi tintat amb els efectes del texà, que s’estrena per primera vegada en el saló.
La fira s’havia celebrat durant 13 edicions a París. Amb el canvi de ciutat l’organització espera superar els 3.000 visitants que va tenir en l’edició anterior.