“Moltes agències no aguanten i acaben tancant però hi ha moltes que continuen i la competència ara mateix és brutal”, assegura Maribel Rísquez, CEO de l’agència Barcelona Hostess, una de les més antigues de la ciutat. Explica que en els inicis eren moltes menys empreses les que s’hi dedicaven. Només cal donar un cop d’ull a internet per veure que ara n’hi ha desenes.

És, per tant, un bon moment per a les agències d’hostesses i, de retruc, per als joves que s’hi dediquen. A la Paula Barrio, estudiant de periodisme,  inscrita a diverses agències, li truquen pràcticament cada setmana, sobretot en l’època forta de congressos, que comença ara. “Em va molt bé perquè són dos o tres dies seguits i ja està, no et demanen una permanència”, explica Barrio. “Potser m’he de saltar un dia de classe però la remuneració ho compensa”, afegeix.

De fet, les bases de dades de les agències s’omplen sobretot de noies (tot i que cada vegada hi trobem més nois) la majoria estudiants, d’entre 18 i 22 anys. Cada vegada cobra més importància els coneixements d’idiomes, degut al caire internacional de la majoria de fires i congressos consolidats a Barcelona. Com més coneixements pot acreditar un hoste o una hostessa, més possibilitats de ser seleccionat per una plaça més ben remunerada.

La demanda d’hostesses i hostes és tan alta que no és difícil aconseguir feines puntuals d’aquest tipus, sobretot si es compleixen els requisits de les agències en què l’aspecte físic juga un paper important. “De fet pel Mobile World Congress hem hagut de buscar joves més enllà de les nostres bases de dades habituals”, explica Alba Tórtola, de l’agència Toté Vignau, una altra de les empreses veteranes del sector. Només per al congrés de mòbils han contractat 400 persones.