Escolta aquesta notícia

El tancament complet de l’aeroport de Heathrow a Londres per un incendi ha obligat a suspendre centenars de vols i milers de persones han vist truncats els seus plans de viatge. Són passatgers que tenen dret a una compensació, però alerta, perquè aquesta dependrà de la companyia amb la qual hagin contractat els vols. Segons ha explicat l’advocat especialista en dret aeronàutic, Dan Miró, en una entrevista al btv directe, “ser o no ser de la Unió Europea té conseqüències”.

Dret a compensacions

Els passatgers que hagin comprat vols amb companyies europees, tindran dret a reclamar compensacions: que se’ls reemborsi el cost dels bitllets o bé, que se’ls ofereixi un vol alternatiu. En aquest darrer cas, també poden reclamar que els paguin les despeses de manutenció, allotjament i trucades fins al moment que puguin viatjar. En cas que aquest divendres les companyies no els atenguin per l’allau de trucades i decideixin buscar alternatives pel seu compte, l’expert recorda que cal guardar totes les factures per reclamar els diners posteriorment.

Ara bé, si el contracte no s’ha fet amb companyies europees, com pot ser el cas de British Airways, la situació és diferent. En aquest cas, no els corresponen els mateixos drets i malgrat que poden intentar reclamar, “el procés és molt més feixuc”. Aquest seria el cas, per exemple, segons Miró de “catalans que estiguin a Nova York, hi hagin de fer escala a Heathrow per agafar un vol que els porti fins a Barcelona”. L’única excepció seria si la sortida del vol havia de ser des d’un aeroport europeu — de Barcelona a Londres, per exemple—. En aquest cas, encara que la companyia no ho sigui, els passatgers també tenen dret a compensacions.

Comparteix a: