(EFE/Redacció) El dissenyador Domingo Rodríguez Lázaro, Dominnico, ha presentat aquest dijous al 080 Barcelona Fashion una col·lecció futurista basada amb peces de pell molt característiques de la moda del motor amb jaquetes, faldilles i pantalons. Precisament, són les peces que van enamorar la cantant Rosalía. Dominnico també vesteix Lady Gaga, Dua Lipa i Beyoncé, que busquen en les seves peces llançar “un missatge de força”. “Suposo que al final comparteixo amb elles codis estètics i veuen en la meva vestimenta la capacitat de transmetre valors com la força”, apunta el dissenyador, nascut a Alacant el 1994, que guarda per confidencialitat la seva propera col·laboració internacional, que es donarà a conèixer a mitjans de mes.

La col·lecció que s’ha vist al Recinte Modernista de Sant Pau es diu “Dildom” i introdueix la pell de cabra de l’Himàlaia i niló i neoprè en minifaldilles i minivestits combinats amb sabates i botes de la firma espanyola Cuplé. Les peces aposten pels colors blancs o negres, però també juga amb tonalitats com pastís rosa i blau, taronja fluor i vermell. “En aquesta col·lecció he volgut parlar de la llibertat d’expressió. No només a la moda, sinó a la societat. Ens agrada ser una firma que fa bandera de la diversitat i no només per formar part del col·lectiu”, afirma.

Dominnico és un dels principals exponents a Espanya de la moda agènere (“genderless”) que rebutja que una peça per si mateixa sigui masculina o femenina, sinó que “pot ser el que la persona que la porta vulgui”.

Custo aporta brillantor a la passarel·la

Aquest dijous també ha estat el torn del dissenyador català Custo Dalmau, qui ha mostrat la seva satisfacció perquè aquest any el 080 Barcelona Fashion aposti per la “diversitat” de cossos, edats i persones, i ha assenyalat que la seva firma pretén vestir “els que tenen un esperit jove, al marge de l’edat real”. La col·lecció s’ha inspirat en el sol i el fil conductor és la brillantor. “Com sempre experimentem i combinem molt amb materials i teixits naturals com el cotó i la seda i d’altres de més tecnològics com els metal·litzats“, explica el dissenyador. De nou, colors que no passen desapercebuts i estampats geomètrics i algun tribal.

Als EUA es paguen 1.000 dòlars per samarretes vintage de Custo

Al mercat nord-americà destaca en paral·lel a la venda de noves col·leccions la de peces vintage de la marca, especialment les seves icòniques samarretes, per les quals explica que s’arriben a pagar més de 1.000 dòlars. “El moviment de peces vintage ens funciona molt bé als EUA. Hi ha un emergent col·leccionisme de peces. Allà el vintage de qualitat tira molt. És un tema cultural. També al Regne Unit“, assenyala.