Danone eliminarà la data de caducitat dels iogurts com una mesura per lluitar contra el malbaratament alimentari. La substituirà per la data de consum preferent, que indica que el producte no té la qualitat òptima però que segueix sent segur per al consum. El canvi s’implementarà en un 80 % dels productes de la marca barcelonina, entre els quals Activia, Danacol, Actimel o Densia.

Segons dades facilitades per aquesta empresa barcelonina, un terç del menjar que es produeix a escala mundial s’acaba fent malbé i a l’estat espanyol, cada persona llença 77 quilos d’aliments anuals. De fet, la Comissió Europea apunta que el 10 % del malbaratament alimentari és conseqüència de l’etiquetatge dels aliments. Amb aquestes xifres sobre la taula, el director general de Danone Espanya, Paolo Tafuri, creu que “el moment actual exigeix responsabilitat per part de les empreses”.

“Mira, olora, tasta”

El canvi s’emmarca en la campanya impulsada per Too Good to Go, un moviment de lluita contra el malbaratament alimentari que busca conscienciar la ciutadania de la situació. Segons Too Good to Go, la meitat dels consumidors no saben la diferència que hi ha entre la data de caducitat i la de consum preferent i això fa que sovint es llencin aliments que encara són aptes per al consum. De fet, el Banc dels Aliments ja va llançar una alerta el 2019 en aquest sentit: asseguren que la meitat dels productes que tenen acabarien a les escombraries si l’entitat no els recuperés.

Per evitar malbaratar menjar en bon estat, han engegat la campanya “Mira, olora, tasta”. La iniciativa vol explicar al consumidor que “ha d’utilitzar els sentits per comprovar l’estat del producte i si és apte per al consum.