Després del bombardeig d’ofertes del Black Friday, que en molts casos s’han allargat fins a una setmana, aquest dilluns arriba el Cyber Monday, una jornada de descomptes pensada exclusivament per a la venda en línia. El seu origen també és als Estats Units. En aquest cas, va ser l’any 2005 quan les grans plataformes de venda per internet van decidir estirar la campanya del Black Friday i instaurar aquesta jornada de rebaixes tres dies després del Dia d’Acció de Gràcies.

Els productes tecnològics i també els relacionats amb els viatges (vols, hotels…) són els que més ofertes ofereixen durant aquesta jornada. És el cas, per exemple, de Vueling, que ha unit totes dues campanyes, el Black Friday i el Cyber Monday, per oferir una promoció de prop de 200.000 places d’avió des de 9,99 €.

El Cyber Monday cada cop està més arrelat en els hàbits de compra del barcelonins, com també passa amb el Black Friday. La majoria de botigues de Barcelona s’han sumat aquest any a aquesta jornada de descomptes. Moltes d’aquestes vendes, però, es fan en línia. Això provoca que les plataformes de distribució de paqueteria i també el servei de Correus estiguin aquests dies saturats i hagin de reforçar el personal que hi treballa.

Precaucions en les compres en línia

Els Mossos d’Esquadra aprofiten les xarxes socials per recordar als consumidors les precaucions que cal utilitzar a l’hora de comprar a internet. De fet, fa només uns dies els Mossos van alertar que estaven investigant una estafa d’abast mundial que tenia com a esquer les campanyes del Black Friday. Segons la policia, diversos webs allotjats a servidors de Turquia simulaven el disseny i la maquetació dels webs de marques comercials conegudes, principalment de roba, complements i electrònica, i hi presentaven ofertes amb descomptes, de fins el 90 %, per atreure les víctimes.