Cupra ha triat un indret gens casual per a la seva posada de llarg: l’autòdrom de Terramar (a Sant Pere de Ribes), un dels primers del món, una pista ara gairebé abandonada, però que tot amant del món del motor coneix; el mateix perfil d’usuaris a qui Cupra vol arribar. La marca sortirà al mercat les properes setmanes, però encara vendrà cotxes de la marca Seat.

No serà fins a finals d’any quan començarà a vendre vehicles amb el logotip Cupra (que representa una C amb el seu reflex), i ho farà amb el SUV Ateca. La versió més radical d’aquest totcamí de Seat tindrà un motor de dos litres de benzina, 300 cavalls i tracció total. Ara bé, els responsables de la nova marca esportiva volen que la gamma de Cupra creixi amb sis models més fins al 2021.

Segons el president de Seat, Luca de Meo, l’objectiu de la nova marca esportiva no serà vendre molts cotxes. De fet, en limitaran la producció i preveuen vendre’n 20.000 vehicles aquest 2018. La voluntat de Seat és convertir Cupra en molt més que una marca, una xarxa de propietaris que tindran serveis exclusius. La primera botiga Cupra serà a l’espai multidisciplinari que obrirà Seat a les antigues oficines del Deutsche Bank, a la cruïlla del passeig de Gràcia amb l’avinguda Diagonal.

2017, any rècord per a Seat

A banda de presentar Cupra, els responsables de Seat també han aprofitat per fer un primer balanç de l’any 2017. En espera dels resultats que donaran el mes de març en una conferència a Ginebra, segons De Meo, l’any passat va ser el millor de l’última dècada: arreu del món es van vendre més de 468.000 cotxes. Des de l’any 2001 no s’aconseguia una xifra tan elevada. També es milloren els resultats del 2016, un any que Seat ja considerava de rècord.