Escolta aquesta notícia

L’increment de la taxa turística a Barcelona repercuteix, de manera directa, en empresaris hotelers i turistes. Als visitants perquè veuen com el cost total de l’habitació puja per persona i nit, i els hotelers, perquè la pujada de l’impost pot condicionar les reserves. Ni uns ni altres es miren la mesura amb bons ulls, ans al contrari.

El Gremi d’Hotels de Barcelona veu amb gran preocupació l’impacte d’aquest increment i creu que caldrà fer un seguiment de les conseqüències. Abans d’aprovar-se, ja va alertar: “que no afecti aquells segments més estratègics i que no es propiciï una caiguda qualitativa i endèmica”.

Temen afectació al turisme de congressos

Hotelers coincideixen amb l’opinió del gremi. La directora del Catalonia Boulevard, Lourdes Grau, s’ho pren amb resignació: “la pujada és força gran, no podem fer altra cosa que aplicar-la”. Però això no treu que hi estigui d’acord: “Trobem una mica desproporcionat l’impacte d’aquest preu”. En aquest sentit, creu que afectarà segur les reserves, i més en un moment d’incertesa com l’actual.

Un altre empresari hoteler, en aquest cas Joan Gaspart és més contundent: “És una barbaritat en lletres majúscules”. Gaspart considera que tindrà conseqüències sobretot per als visitants que participen en congressos i convencions perquè suposa incrementar molt el cost total. “Això no farà que vinguin menys turistes, això es fa per recaptar diners”, assenyala Joan Gaspart.

Els turistes paguen més pel mateix

Aquest dimecres molts hotels han hagut d’informar els clients del canvi d’impost que grava el cost de l’estança. La majoria coincideixen a dir que no volen pujades: “Com més car és el país, menys venim”, diu un turista de l’Argentina que està fent un viatge per tot Europa amb la família. “Crec que no és bo perquè és més car per als turistes pagar l’hotel i més taxes”, diuen uns visitants de Bolonya, Itàlia.

També hi ha qui va més enllà de valorar si és molt o poc la pujada de l’impost: “M’agradaria saber a què es destinaran els diners, entenc que les taxes són importants, però m’agradaria saber que també s’incrementen els serveis per als turistes”, reflexiona una turista que ve des de Washington D. C.