Isidre Fainé
Foto: CriteriaCaixa
Escolta aquesta notícia

(EFE / Redacció) CriteriaCaixa ha reforçat la seva participació a Naturgy. El hòlding que gestiona el patrimoni empresarial de la Fundació la Caixa ha adquirit un 2,5 % addicional del capital de la companyia energètica. Ho ha fet per un import de 611 milions d’euros i, segons ha detallat en un comunicat, “aprofitant la col·locació accelerada” que GIP-Blackrock va fer aquest dilluns al vespre al mercat de capitals.

CriteriaCaixa augmenta, així, la posició en l’accionariat de Naturgy, amb una participació que arriba al 28,5 %.

CriteriaCaixa compra un 2,5 % més de Naturgy per 611 M € | empresa, La Caixa

Global Infrastructure Partners surt de l’accionariat

El fons Global Infrastructure Partners (GIP), controlat per BlackRock, ha sortit de l’accionariat de Naturgy en desfer-se de l’11,4 % del capital que encara controlava per un total de 2.790,9 milions. Així ho ha comunicat la companyia a la CNMV aquest dimarts, quan ha detallat que s’han venut 110,7 milions d’accions a un preu de 25,2 euros per acció.

Aquesta reestructuració obligarà la companyia a reordenar el seu consell d’administració, que té tres membres del fons —Lucy Chadwick, Rajaram Rao i Martin Catchpole—, que ja s’havia compromès a renunciar a un representant a conseqüència de la venda del 7,1 % de Naturgy el desembre passat.

Actualment, el consell de l’energètica consta de 16 membres, tot i que només s’han cobert 15 seients, perquè Criteria va renunciar a disposar d’un conseller més. 

El passat 18 de febrer, Naturgy va donar a conèixer que el seu consell havia proposat allargar el mandat de Francisco Reynés com a president executiu de la multinacional fins a l’any 2030 i que duria a terme una reordenació al seu consell per donar un representant més a IFM en detriment de GIP, que reduiria el seu pes de tres a dos representants.

Imatge de l'autor/a