La tendència generalitzada és que ha baixat l’atractiu comercial. A Barcelona hi ha un 1,5 % menys de persones que entren a les botigues. Per contra, la gent que accedeix als comerços acaba consumint més. De fet, un 35 % formalitza la compra. 

Hàbits de consum

Els consumidors tendeixen a buscar la informació del producte que volen comprar a través d’internet. Utilitzen eines com Google i Amazon, entre d’altres. En canvi, en el moment de formalitzar la compra un 65 % recorren a la botiga física i els grans magatzems. A Europa la tendència és a la inversa. Aquests prefereixen comprar en línia.

Sant Jordi, el dia estrella

El dia que concentra més trànsit de vianants en els carrers comercials de la ciutat és per Sant Jordi. Aquest és el tercer any consecutiu que passa. També un dia molt important de vendes i presència de gent al carrer coincideix amb el Black Friday. Enguany, durant aquesta jornada, el nombre de persones que va concórrer les àrees més comercials va pujar un 5 %.

Una dada curiosa que pren rellevança és que després dels atemptats terroristes, Barcelona va trigar només 12 dies a recuperar el trànsit de vianants en els eixos comercials del centre de la ciutat. Un temps de recuperació rècord. En el cas de París, la ciutat va necessitar fins a un any perquè les àrees comercials de les zones afectades pels atemptats tornessin a la normalitat.

Madrid desbanca Barcelona com a capital de la moda

Tal com diu l’informe, les botigues de moda de Madrid són les que més visitants reben durant l’any. En canvi, a Barcelona això no passa. El consumidor prefereix entrar a altres tipus d’establiments. A la ciutat, la mitjana de clients diaris que entren a una botiga de moda són 126 persones, davant dels 154 clients que entren als establiments madrilenys.