
L’Ajuntament de Barcelona consolida la prova pilot per instal·lar caixers automàtics en mercats municipals. La iniciativa es va iniciar el 2023 amb la instal·lació de quatre caixers per millorar l’accés de la població als serveis bancaris especialment en les zones que havien quedat més mancades d’aquesta oferta pel tancament d’oficines bancàries. Després de l’èxit de la prova, s’ha decidit afegir-ne dos més.
Els nous caixers, a Santa Caterina i Vall d’Hebron
L’experiència a la xarxa de mercats es va posar en marxa, junt amb el Banc Santander, amb la instal·lació de caixers als mercats del Besòs, Sants, la Llibertat i Sant Antoni. Tant l’Ajuntament com l’entitat bancària fan una valoració positiva dels dos anys d’aquest projecte. I, per això, l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB) treu a subhasta ara no només la gestió dels quatre caixers que ja estan en funcionament, sinó també la de dos terminals nous que s’ubicaran als mercats de Santa Caterina i Vall d’Hebron.
La gestió dels sis caixers s’adjudicarà per 10 anys i formarà part d’una mateixa licitació. El compromís de l’IMMB és avaluar els resultats d’aquesta primera licitació abans de decidir més passos a fer.
Les particularitats dels terminals als mercats
Aquests terminals tenen la particularitat de permetre l’ingrés d’efectiu, de manera que els comerciants dels mercats no hagin de sortir de l’equipament amb la recaptació per portar-la a una entitat bancària. També permeten el canvi de bitllets per diners en metàl·lic per satisfer la necessitat dels paradistes.
A subhasta tots els establiments susceptibles de reactivació
La inclusió d’aquests sis caixers és una de les principals novetats de la convocatòria de subhasta oberta per l’IMMB, que també inclou el conjunt de parades dels mercats municipals que actualment estan vacants i que es consideren susceptibles de ser reactivades. En concret, la subhasta treu a licitació 57 establiments alimentaris distribuïts entre 19 mercats diferents, quatre establiments no alimentaris distribuïts en tres mercats i 46 magatzems distribuïts entre 10 mercats.
En aquesta ocasió, el sistema de licitació és més àgil, amb preus més ajustats, i amb la possibilitat en tots els casos de poder fer una adjudicació inicial de tres anys i facilitar que part de la taxa d’adjudicació es pugui abonar de forma repartida entre aquests primers 36 mesos. A partir d’aquest moment, la persona adjudicatària pot sol·licitar una pròrroga i abonar només la part restant de la taxa.